Klasy czwarte we Wrocławiu.

W dniu 28 czerwca 2018 roku odbyła się wycieczka klas czwartych do Wrocławia. Uczestniczyło w niej 58 uczniów, opiekę nad nimi sprawowali wychowawcy: p. Ewa Skrzypczak, p. Katarzyna Harendarz- Skorupka, p. Marcin Busz, p. Szymon Palczewski. Główną atrakcją było zwiedzanie wrocławskiego ZOO. Szczególnie zachwyciło nas Afrykarium, gdzie od razu poczuliśmy gorący, afrykański klimat, zwłaszcza, że tego dnia był ogromny upał.
Podziwialiśmy różne gatunki ryb, od płaszczek po rekiny, które pływały w ogromnych akwariach dookoła nas. Widzieliśmy też wesoło pluskające się hipopotamy, pingwiny, krokodyle oraz wiele gatunków ptaków latających nad naszymi głowami. Po wyjściu z Afrykarium zwiedziliśmy pozostałą część ogromnego ZOO. Po kilku godzinach zwiedzania udaliśmy się półgodzinny rejs statkiem po Odrze. Następnie podzielono nas na dwie grupy i pod opieką przewodników ruszyliśmy na spacer „ w poszukiwaniu wrocławskich krasnali”. Miasto znane jest z ukrytych na ulicach i w zaułkach niewielkich rzeźb krasnali. Obecnie jest ich 300 i stale zwiększa się ich liczba. Pierwszy z nich – Papa Krasnal został postawiony w 2001 roku. Nietrudno było znaleźć inne małe istoty mimo ich skromnego wzrostu. Widzieliśmy Syzyfki, Słupniki, Więźnia przy Starym Więzieniu, Życzliwka, Bankomatka i wiele innych. Przy okazji wysłuchaliśmy wiele ciekawych historii związanych z miastem zobaczyliśmy piękne miejsca. Choć upał dawał nam się we znaki, bez marudzenia dzielnie spacerowaliśmy i z zainteresowaniem słuchaliśmy naszych przewodników. Na zakończenie zjedliśmy obiad w McDonaldzie i ruszyliśmy w drogę powrotną. W Borku byliśmy po 19. Pełni wrażeń pożegnaliśmy się i wróciliśmy do domów. Wyjazd był bardzo udany i dostarczył nam wiele radości i nowych doświadczeń. Był też okazją do integracji klas czwartych.